پیش بینی قیمت طلا و سکه فردا سه شنبه ۶ آبان ۱۴۰۴ طلای جهانی به زیر ۴۰۰۰ دلار سقوط کرد/ هر اونس به ۳۹۹۰ دلار رسید کارت‌های بانک آینده منقضی می‌شود؟ دبیر اتحادیه مشاوران املاک تهران: با خروج اتباع دستمزد کارگران مسکن ۲.۵ برابر شد مهلت تکمیل تعهدنامه فرزندان و نوادگان دختر بازمانده تا ۱۵ آبان جزئیات پرداخت حقوق بازنشستگان و معوقات فروردین ۱۴۰۴ اعلام شد حقوق ۱۴۰۵؛ آیا کارگران نفس تازه خواهند کشید؟ قیمت جدید گوشت قرمز منجمد قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ + جدول ایران‌خودرو بدون نیاز به گواهینامه و بلوکه کردن حساب، خودرو عرضه می‌کند + شرایط ثبت نام قیمت طلا و سکه امروز دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ آغاز فرآیند ارزش‌گذاری دارایی‌های بانک آینده + فیلم جزئیات عرضه خودرو‌های وارداتی در بورس کالا تاریخ شارژ کالابرگ آبان ۱۴۰۴ رئیس بانک مرکزی: ادغام بانک آینده با بانک ملی، حاصل همکاری سه قوه است/ هیچ‌گونه ناترازی‌ای از این ادغام، به بانک ملی منتقل نخواهد شد

بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان است

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش از ناترازی روزانه ۸ تا ۱۴ میلیون لیتر بنزین در ایران خبر داد و گفت: بنزین وارداتی لیتری ۳۸هزار تومان برای ایران تمام می‌شود.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 08
کد خبر: ۲۵۳۷۹۰

به گزارش راهبرد معاصر،  ناصر عاشوری، دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بحث ناترازی بنزین فقط بحث تولید نیست، بلکه باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف بنزین و اصلاح روش‌های غلط مصرفی در کشور داشته باشیم.

 

وی افزود: از اصلاح فرهنگ مصرفی تا اصلاح قیمت بنزین و همچنین از اصلاح روند تولید و عرضه خودروهای پرمصرف تا توسعه حمل‌و نقل عمومی باید در دستور کار قرار گیرد.

 

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش تصریح کرد: متوسط مصرف روزانه بنزین در کشور در سال جاری به 112 میلیون لیتر رسیده، درحالی که تولید بنزین روزانه بین 98 تا 104 میلیون لیتر است.

 

وی ادامه داد: از سال 99 تا سال 1402 38 تا 40درصد مصرف بنزین رشد داشته و عوامل مختلفی از جمله عدم توسعه ناوگان حمل‌و نقل عمومی در آن دخیل است؛ تعداد اتوبوسهای برون شهری و درون‌شهری ایران به جای افزایش کاهش داشته و کار موثری برای توسعه حمل‌و نقل ریلی انجام نداده‌ایم.

 

عاشوری با بیان اینکه امروز اگر آب معدنی در باک خودروها بریزیم، به‌مراتب گران‌تر از بنزین است، گفت: دولت و مجلس باید شجاعانه به موضوع اصلاح قیمت بنزین ورود کنند و پس از آن باید به افزایش پلکانی سالانه قیمت بنزین و حامل‌های انرژی بازگردیم.

 

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش خاطرنشان کرد: قیمت هر لیتر بنزینی که به کشور وارد می شود، 38 هزار تومان برای ایران تمام می‌شود.

 

وی افزود: در بخش تولید، اینکه در انتظار راه‌اندازی یک پالایشگاه 300 هزار بشکه‌ای بمانیم، رویکرد درستی نیست؛ بلکه می‌توانیم ده‌ها پالایشگاه 10 تا 40 هزار بشکه‌ای به عنوان پالایشگاه‌های کوچک با استفاده از توان بخش خصوصی احداث کنیم که هم در راستای اصول پدافندغیرعامل است و هم به افزایش ظرفیت تولید فرآورده‌های نفتی کشور به‌ویژه بنزین منجر می‌شود.

 

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پالایش از اضافه شدن پالایشگاه‌ آبادان به جمع پالایشگاه‌های ذیل نظر انجمن پالایش نفت کشور خبر داد و گفت: واگذاری سهام پالایشگاه آبادان بر اساس قانون مربوطه، در دستور کار قرار دارد.

 

وی ادامه داد: پالایشگاه‌های کشور در سال 1402 بالغ بر 141 همت سوددهی داشته‌اند که نسبت به سال قبل این میزان کاهش داشته؛ این درحالی است که باید 31 همت را به عنوان مالیات مستقیم به دولت بدهیم و در جمع مطالبات نیز، 168 همت از دولت طلبکاریم./ تسنیم

ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار